ANALYSIS OF FACTORS AFFECTING STUDENT BEHAVIOR IN USING GO-FOOD SERVICES (CASE STUDY OF FEBI IAIN SALATIGA STUDENTS)

Nindya Mustika, Saifudin Saifudin

Abstract


This study discusses what factors are the basis for IAIN Salatiga students to use or not use Go-Food services. In this study, the primary data collection method was used: an online questionnaire and statements prepared on a Likert scale where the respondents were students of FEBI IAIN Salatiga. The theory in this research uses the Theory Planned Behavior and Technology Acceptance Model. There are six variables of concern in this study, namely the variables of Attitude of Use, Subjective Norms, Perceived Behavioral Control, Usefulness, and Ease of Use. Then the results of this study are to accept the four hypotheses and reject one hypothesis, which will be explained in the description below.



Full Text:

PDF

References


Angelina, Jessvita, dan Edwin Japarianto. 2014. Analisis Pengaruh Sikap, Subjective Norm dan Perceived Behavioral Control Terhadap Purchase Intention Pelanggan SOGO Department Store di Tunjungan Plaza Surabaya. Jurnal Strategi Pemasaran, Vol.2, No.1: 1-7.

Azizah, Ayu, Popon Rabia Adawia. 2018. Analisis Perkembangan Industri Transportasi Online di Era Inovasi Disruptif (Studi Kasus PT Go-Jek Indonesia). CakrawalaJurnal Humaniora, Vol.18, No.2: 149-156.

Hismendi. 2016. e-commerce: Model Interaksi Jual Beli (Studi pada Pelaku Interaksi Jual Beli melalui Internet). Jurnal Ekonomi dan Bisnis, Vol.15, No.1: 39-40.

Maskur, Ali, Endang Tjahjaningsih, dan Adib Saeroji. 2016. Pengaruh Norma Subjektif Dan Kontrol Perilaku Yang Dipersepsikan Terhadap Niat Pinjam KUR Mikro ( Studi Pada Nasabah BRI di Pati). Jurnal Bisnis dan Ekonomi, Vol.2, No.5: 3-4.

Paramitha, Aldioctavia Vicka, dan Mujahidin. 2014. Analisis Kemanfaatan dan Kemudahan Penggunaan Aplikasi Manajemen Surat dengan Pendekatan Technology Acceptance Model pada PT.XYZ Surabaya. Jurnal Teknik Pomits, Vol.3, No.2: 216-217.

Rahayu, Siti Kurnia, Ony Widilestariningtyas, Adi Rachmanto. 2017. Persepsi Kegunaan (Perceived Usefulness) dan Persepsi Kemudahan (Perceived Ease of Use) atas Aplikasi Sistem Informasi Keuangan Daerah (Survey pada Pemerintah Daerah Kotawaringin Barat Kalimantan Tengah). Majalah Ilmiah UNIKOM, Vol.13, No.1: 4-10.

Rahman, Abdul, dan Rizki Yudhi Dewantara. 2017. Pengaruh Kemudahan Penggunaan dan Kemanfaatan Teknologi Informasi terhadap Minat Menggunakan Situs Jual Beli Online (Studi Kasus Pada Pengguna Situs Jual Beli “Z”). Jurnal Administrasi Bisnis, Vol.52, No.1: 1-6.

Restiyani, Rusi, Nengsih Juanengsih, Yanti Herlanti. 2014. Profil Pemanfaatan Teknologi Informasi dan Komunikasi (TIK) sebagai Media dan Sumber Pembelajaran Oleh Guru Biologi. EDUSAINS, Vol.6, No.1: 50-66.

Sakdiyah, Lifatin, Rochman Effendi, dan Alwan Sri Kustono. 2019. Analisis Penerimaan Penggunaan E-Learning dengan Pendekatan Theory of Planned Behavior (TPB) pada Mahasiswa Akuntansi Universitas Jember. e-Journal Ekonomi Bisnis dan Akuntansi, Vol.6, No.1: 120-126.

Tumuwe, Riswanto. 2018. Pengguna Ojek Online di Kalangan Mahasiswa Universitas Sam Ratulangi Manado. HOLISTIK, Vol.11, No.21A: 1-19.




DOI: https://doi.org/10.18326/jiem.v1i1.50-59

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


______________________________________________________________________________________________

                                         

Creative Commons License

JIEM, Journal of Islamic Enterpreneurship and Management  by http://e-journal.iainsalatiga.ac.id/index.php/jiem is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

JIEM Journal of Islamic Enterpreneurship and Management UIN SALATIGA e-ISSN: 2808-8255