Evaluation of Guidance and Counseling Program during The Covid-19 Pandemic using The Kirkpatrick Model
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ardinata, A., Arifin, M., & Napisah, S. (2020). Analisis Tingkat Kepuasan Siswa Smp Al Aqso Cluring Kelas Vii Terhadap Pelaksanaan Layanan Bimbingan Konseling Pada Masa Pandemi Covid-19. SOSIOEDUKASI: Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan Dan Sosial, 9(1), 81–89.
Gysbers, N. C., & Henderson, P. (2012). Developing & Managing Your School Guidance & Counseling Program. USA: American Counseling Association.
Hajaroh, M. (2018). Pohon Teori Evaluasi Kebijakan dan Program (Metode, Nilai dan Menilai, Penggunaan). Foundasia, 9(1), 27–42. DOI: 10.21831/foundasia.v9i1.26149.
Khasanah, Arifin, Listianah, Malihah. (2021). Bimbingan dan Pendampingan Orangtua dalam Proses Pembelajaran Jarak Jauh Bagi Siswa MI Pada Masa Pandemi Covid-19. Pamomong: Journal of Islamic Educational Counseling, 2(2), 102-114. DOI: 10.18326/pamomong.v2i2.102-114.
Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan. (2020). Surat Edaran Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Nomor 4 Tahun 2020 Tentang Pelaksanaan Kebijakan Pendidikan dalam Masa Darurat Penyebaran Coronavirus Disease (COVID-19). Jakarta: Kemdikbud.
Kirkpatrick, D. L., & Kirkpatrick, J. D. (2008). Evaluating Training Programs. USA: Berrett-Koehler Publishers, Inc.
Mahaly, S. (2021). Efektivitas Pelaksanaan Layanan Bimbingan Pribadi Oleh Guru Bimbingan Konseling. Al-Ittizaan: Jurnal Bimbingan Konseling Islam, 4(1), 1–6. DOI: 10.24014/ittizaan.v4i1.13238.
Pedroso, J. E., Siason, A., Ortizo-Roces, C., & Basbas, J. (2022). Implementation of Guidance and Counseling Services during the COVID-19 Pandemic. ISSRA Journal of Education, Linguistics and Literature, 2(1), 1–12.
Rahima, R., Afandi, M., Suhertina, Habibah, S., Nurhuda, R., & Fitri, A. (2022). Regulasi Diri Siswa Menghadapi Serangan Burnout Dalam Belajar Di Masa Pandemi Dan Pelayanan Regulasi Diri Siswa Strategis Guru BK DI SMP Yayasan As-Shofa Pekanbaru. (Published research report) Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau, Riau, Indonesia.
Sugiyo. (2016). Manajemen Bimbingan dan Konseling di Sekolah. Semarang: Widya Karya.
Supriyanto, A., Hartini, S., Irdasari, W. N., Miftahul, A., Oktapiana, S., & Mumpuni, S. D. (2020). Teacher professional quality: Counselling services with technology in Pandemic Covid-19. Counsellia: Jurnal Bimbingan Dan Konseling, 10(2), 176–189. DOI: 10.25273/counsellia.v10i2.7768.
DOI: https://doi.org/10.18326/pamomong.v3i1.25-38
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Ari Novita Sari, Dina Widianti Anugraheni
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Pamomong: Journal of Islamic Educational Counseling is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License