The Influence of Islamic Social Reporting, Managerial Ownership and Capital Structure on Firm Value

Endah Nur Fitriyani

Abstract


Increasing competition in the business world makes companies strive to increase the prosperity of shareholders. one of which can be done to increase the prosperity of shareholders by increasing the value of the company. The purpose of this study is to determine the effect of Islamic social reporting, managerial ownership and capital structure on firm value. This study uses secondary data with a population of 30 companies registered on the Jakarta Islamic Index (JII) for the 2016-2020 period. Sampling was carried out using a purposive sampling technique with nine companies that met the criteria in this study. Based on the results of the t (partial) test that the Islamic social reporting variable has a significant positive effect on firm value, the managerial ownership variable has a significant positive effect on firm value, the capital structure variable has an insignificant positive effect on firm value.

 

Keywords: islamic social reporting, managerial ownership, capital structure, firm value


Full Text:

PDF

References


Adriani, A., & Nurjihan, L. (2020). Earning Per Share, Sinyal Positif Bagi Investor Saham Syariah. Proceeding of National Conference on Accounting & Finance, 2.

Citravury, D., & Mulyati, S. (2019). Analisis Pengaruh Ukuran Perusahaan, Jenis Industri, Umur Perusahaan Dan Penerbitan Sukuk Terhadap Tingkat Pengungkapan Islamic Social Reporting Pada Perusahaan Yang Terdaftar Di Daftar Efek Syariah (Des) Tahun 2010-2012. Islamic Economic, Accounting and Management Journal, 1–25

Darmayanti, F. E., Sanusi, F., & Widya, I. U. (2018). Pengaruh Kepemilikan Manajerial, Kepemilikan Institusional Dan Kebijakan Hutang Terhadap Nilai Perusahaan (Studi Pada Perusahaan Manufaktur Yang Terdaftar Di Bursa Efek Indonesia Periode 2011- 2015). Sains: Jurnal Manajemen dan Bisnis, 11(1)

Herawati, Rawi, & Destiana, R. (2019). Pengaruh ROA Dan Ukuran Dewan Pengawas Syariah Terhadap Islamic Social Reporting Pada Bank Umum Syariah. Jurnal Akuntansi, 14(1)

Israel, C., Mangantar, M., & Saerang, I. S. (2018). Pengaruh Struktur Modal, Kepemilikan Institusional Dan Ukuran Perusahaan Terhadap Nilai Perusahaan Pada Perusahaan Pertambangan Yang Terdaftar Di BEI. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 6(3)

Jihadi, M., Vilantika, E., Widagdo, B., Sholichah, F., & Bachtiar, Y. (2021). Islamic Social Reporting on Value of The Firm: Evidence From Indonesia Sharia Stock Index. Cogent Business and Management, 8(1)

Nursito. (2019). Pengaruh Penerapan Good Corporate Governance, Struktur Modal Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Kinerja Keuangan Sebagai Variabel Moderating (Studi Empiris Pada Perusahaan Manufaktur Sektor Barang Konsumsi Di Bursa Efek Indonesia Tahun 2013-2017). ACCOUNTHINK : Journal of Accounting and Finance, 4(02)

Nurwahidah, N., Husnan, L. H., & AP, I. N. N. (2019). Pengaruh Kepemilikan Manajerial Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Struktur Modal Dan Profitabilitas Sebagai Variabel Intervening Pada Perusahaan Real Estate Di Bursa Efek Indonesia. Jurnal Magister Manajemen, 8(4)

Pertiwi, T. K., & Pratama, F. M. I. (2012). Pengaruh Kinerja Keuangan, Good Corporate Governance Terhadap Nilai Perusahaan Food and Beverage. Jurnal Manajemen dan Kewirausahaan, 14(2)

Ramdhonah, Z., Solikin, I., & Sari, M. (2019). Pengaruh Struktur Modal, Ukuran Perusahaan, Pertumbuhan Perusahaan Dan Profitabilitas Terhadap Nilai Perusahaan (Studi Empiris Pada Perusahaan Sektor Pertambangan Yang Terdaftar Di Bursa Efek Indonesia Tahun 2011-2017). Jurnal Riset Akuntansi Dan Keuangan, 7(1)

Refani, R., & Dewi, V. S. (2020). Pengaruh Islamic Social Reporting Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Kinerja Perusahaan Sebagai Variabel Moderasi. Business and Economics Conference in Utilization of Modern Technology, 524–533

Setiawan, I., Swandari, F., & Dewi, D. M. (2018). Pengaruh Pengungkapan Islamic Social Reporting (ISR) Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Kinerja Keuangan Sebagai Variabel Moderating. Jurnal Wawasan Manajemen, 6(2)

Suastini, N. M., Purbawangsa, I. B. A., & Rahyuda, H. (2016). Pengaruh Kepemilikan Manajerial Dan Pertumbuhan Perusahaan Terhadap Nilai Perusahaan Pada Perusahaan Manufaktur Di Bursa Efek Indonesia (Struktur Modal Sebagai Variabel Moderasi). E-Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Universitas Udayana, 5(1)

Widyantari, N. L. P., & Yadnya, I. P. (2017). Pengaruh Struktur Modal, Profitabilitas Dan Ukuran Perusahaan Terhadap Nilai Perusahaan Pada Perusahaan Food and Baverage Di Bursa Efek Indonesia. E-Jurnal Manajemen Unud, 6(12), 6383–6409.




DOI: https://doi.org/10.18326/iaj.v3i2.34-43

Refbacks

  • There are currently no refbacks.